DOLAR
32,4375
EURO
34,7411
ALTIN
2.439,70
BIST
9.915,62
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Mersin
Az Bulutlu
25°C
Mersin
25°C
Az Bulutlu
Pazar Az Bulutlu
25°C
Pazartesi Çok Bulutlu
25°C
Salı Az Bulutlu
25°C
Çarşamba Az Bulutlu
23°C

Sosyal Medyada Müşterisi Olduğunuz Bir İşletmenin Sizi Beğenmesi veya Takip Etmesini İster Miydiniz?

11.06.2023 20:32
7
A+
A-

Bilgi ve iletişim teknolojisi son 20 yılda hızla değişti ve en önemli gelişme sosyal medyanın ortaya çıkışı oldu. Değişimin hızı giderek artıyor. Örneğin, mobil teknolojinin gelişimi sosyal medyanın etkisinin şekillenmesinde önemli bir rol oynamıştır. Sosyal medyanın etkisi siyaseti, ticareti, dünya kültürünü, eğitimi, kariyerleri, inovasyonu ve daha fazlasını şekillendiren şekillerde kullanılıyor.

Şirketler, müşterilerle bağlantı kurmak ve gelir elde etmek için sosyal medyayı kullanmanın önemini görüyor. İşletmeler iç görü oluşturmak, talebi canlandırmak ve hedeflenen ürün teklifleri oluşturmak için sosyal medyayı kullanabileceklerini fark ettiler. Farklı kültürlerden, inançlardan ve geçmişlerden gelen bireylerin var olduğu farklı bir dünyada sosyal medya bu kişileri ortak bir platformda birbirine bağlayarak bir araya getiriyor. Böylece, bir birlik duygusunun teşvik edilmesi, topluluk bağlantılarının gelişimini kolaylaştırır.

Örneğin, yemek sevenler yemek blogcuları topluluğuna katılabilirken, oyuncular oyun vb. odaklı topluluklara katılabilir. Sosyal medya, kullanıcılar arasında iyi niyeti teşvik ederek şirket ilişkilerini geliştirir; promosyonu satışları artırır ve bu da karlılığı artırır. Müşteriler tarafından bırakılan yorumlar ve geri bildirimler, işletmeler için harika bir kaynaktır. Toplanan kullanıcı beğenileri nedeniyle, şirketler artan popülerlik ve gelir artışı yaşayabilir.

Kitleleriyle bağlantı kurmak için herhangi bir markaya sahip olmayan şirketlerin müşteri değerinin -18% olduğunu biliyor muydunuz? Şirketler veya işletmeler daha çok müşteriye ulaşmak hedefiyle Facebook, Twitter ve İnstagram hesaplarında fotoğraf, video ve linkler paylaşıyor. Sosyal medyada gönderi paylaşmak, hatırlanmak, mesaj yollamak, )mesela trendyoldan gelen bir indirim mesajı veya doğum günü kutlaması) müşteri sadakati oluşturmuş işletmeler için size bağlayacak harika bir yoldur.

Yazarın Diğer Yazıları
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.