Site icon Haber 33 Mersin'in Gündemi

Sosyal Medyada Müşterisi Olduğunuz Bir İşletmenin Sizi Beğenmesi veya Takip Etmesini İster Miydiniz?

Bilgi ve iletişim teknolojisi son 20 yılda hızla değişti ve en önemli gelişme sosyal medyanın ortaya çıkışı oldu. Değişimin hızı giderek artıyor. Örneğin, mobil teknolojinin gelişimi sosyal medyanın etkisinin şekillenmesinde önemli bir rol oynamıştır. Sosyal medyanın etkisi siyaseti, ticareti, dünya kültürünü, eğitimi, kariyerleri, inovasyonu ve daha fazlasını şekillendiren şekillerde kullanılıyor.

Şirketler, müşterilerle bağlantı kurmak ve gelir elde etmek için sosyal medyayı kullanmanın önemini görüyor. İşletmeler iç görü oluşturmak, talebi canlandırmak ve hedeflenen ürün teklifleri oluşturmak için sosyal medyayı kullanabileceklerini fark ettiler. Farklı kültürlerden, inançlardan ve geçmişlerden gelen bireylerin var olduğu farklı bir dünyada sosyal medya bu kişileri ortak bir platformda birbirine bağlayarak bir araya getiriyor. Böylece, bir birlik duygusunun teşvik edilmesi, topluluk bağlantılarının gelişimini kolaylaştırır.

Örneğin, yemek sevenler yemek blogcuları topluluğuna katılabilirken, oyuncular oyun vb. odaklı topluluklara katılabilir. Sosyal medya, kullanıcılar arasında iyi niyeti teşvik ederek şirket ilişkilerini geliştirir; promosyonu satışları artırır ve bu da karlılığı artırır. Müşteriler tarafından bırakılan yorumlar ve geri bildirimler, işletmeler için harika bir kaynaktır. Toplanan kullanıcı beğenileri nedeniyle, şirketler artan popülerlik ve gelir artışı yaşayabilir.

Kitleleriyle bağlantı kurmak için herhangi bir markaya sahip olmayan şirketlerin müşteri değerinin -18% olduğunu biliyor muydunuz? Şirketler veya işletmeler daha çok müşteriye ulaşmak hedefiyle Facebook, Twitter ve İnstagram hesaplarında fotoğraf, video ve linkler paylaşıyor. Sosyal medyada gönderi paylaşmak, hatırlanmak, mesaj yollamak, )mesela trendyoldan gelen bir indirim mesajı veya doğum günü kutlaması) müşteri sadakati oluşturmuş işletmeler için size bağlayacak harika bir yoldur.

Exit mobile version