DOLAR
32,5203
EURO
34,9397
ALTIN
2.439,68
BIST
9.716,77
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Mersin
Az Bulutlu
27°C
Mersin
27°C
Az Bulutlu
Cuma Az Bulutlu
25°C
Cumartesi Az Bulutlu
27°C
Pazar Az Bulutlu
26°C
Pazartesi Az Bulutlu
25°C

“Mersin, işlenmeyi bekleyen bir elmas”

“Mersin, işlenmeyi bekleyen bir elmas”
17.05.2022 17:02
532
A+
A-

Mersin’in; sahip olduğu öz kaynakları ile adeta işlenmemiş bir elmas olduğunu ifade eden Akdeniz Belediye Başkanı Mustafa Gültak; “Mersin’in yöneticileri, Mersinli iş insanları ve bu kentin yaşayanları bunun farkında olmalıdır” dedi.

Mersin Uluslararası Limanı (MIP), Hürriyet Gazetesi, Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO), Mersin Deniz Ticaret Odası, Akdeniz Belediyesi ve Derya Grup işbirliğinde düzenlenen “Hürriyet Deniz Taşımacılığı Zirvesi’nde”, Türkiye’nin deniz taşımacılığı sektörü mercek altına alındı, sektördeki gelişmeler değerlendirildi.

Divan Otel’de gerçekleşen ve Hürriyet Gazetesi’nden Ekonomi Müdürü Sefer Levent, Ekonomi Yazarı Noyan Doğan ile kentin kanaat önderlerinin katılımıyla düzenlenen zirveye, Akdeniz Belediye Başkanı M. Mustafa Gültak da katılarak bir konuşma yaptı.

Günümüzde dünya ticaret hacminin yüzde 90’ının denizler aracılığıyla gerçekleştiğine dikkat çeken Başkan Gültak, deniz ticaretinin havayollarına göre 22; karayollarına göre 7; demiryollarına göre 3 buçuk kat ekonomik olduğunu vurguladı.

“GÖKDELENİN 89 YILINDA MERSİN’DE YAPILMASI TESADÜF DEĞİL”

Avrupa’nın ikinci büyük gökdeleninin 1989 yılında Mersin’e yapıldığını hatırlatan Başkan Gültak, “Aslında bizim bahsettiğimiz ve hedeflediğimiz rakamları ta 89’da birileri görmüş ve yatırım yapmış. Mersin’in Türkiye ve Dünya’da ne kadar önemli olduğunu, lojistik olarak deniz ticaretinde birçok konuda önemli bir yer olduğunu görmüşler ki 89 yılında Avrupa’nın ikinci büyük binasını Mersin’e yapmışlar. Bu tesadüf değil. Çünkü denizyolları, karayolları ve İpekyolu ile Mersin’in önemini çok öne çıkarmıştır. Mersin, hala dünyanın en büyük yük gemilerinin yanaşabileceği, hiçbir resif veya bariyerin olmadığı, ayrıca hem Asya, hem Ortadoğu hem de Avrupa’nın ortasında bir liman şehri” ifadelerini kullandı.

“İŞLENMEMİŞ BİR ELMAS GİBİYİZ”

Sözlerini; “Farkında mıyız bilmiyorum ama bir elmasın üzerinde oturuyoruz” şeklinde sürdüren Başkan Gültak; şöyle devam etti; “Mersin’in yöneticileri, Mersinli iş insanları ve bu kentin yaşayanları bunun farkında olmalıdır. Afrika’nın herhangi bir ülkesinde yerin kilometrelerce altından çıkarılan elmas, sadece bir taş ama bu taşı işlediğinizde milyonlarca Dolar ediyor. Şu an biz de o durumdayız. Adeta işlenmemiş bir elmas gibiyiz, işlenmemiz gerekiyor. Aksi halde hedeflediğimiz rakamlara ulaşamayız.”

“ÇUKUROVA BÖLGESEL HAVALİMANI’NA 29 EKİM’DE İLK UÇAK İNECEK”

Mersin-Adana Hızlı Tren Projesinin hızla ilerlediğini kaydeden Başkan Gültak; “Karaman-Mersin Hızlı Tren Projesi gündemde ve hızla projelendiriliyor. Gaziantep-Şanlıurfa-Adana-Mersin’de, kaliteli ray sistemi ile yük taşımacılığında kullanılacak demir taşımacılığı da hızla projelendiriliyor. Önümüzdeki yıllarda bu projelerin hepsi bitecek. Ayrıca Türkiye’nin en önemli bölgesel ve lojistik havalimanı olan Çukurova Bölgesel Havalimanı’na, inşallah 29 Ekim’de ilk uçak inecek. Bir tarafta deniz, bir tarafta Türkiye’nin en önemli lojistik merkezlerinden biri olan havalimanı, bir taraftan da Avrupa’ya, Doğu’ya ve Ortadoğu’ya açılan otoban ve duble yol kalitesindeki yollar ve tren yolları… Bunların hepsini üst üste koyduğunuzda bir elmasın üzerinde olduğumuz bir kez daha anlaşılacaktır” diye konuştu.  Başkan Gültak; Mersin’in, Kilikya Dönemi’nde dahi bir liman şehri olduğu belirterek, “Mersin’in, 180 yıl önce küçük bir liman kasabası olduğu bilgisi bence eksiktir. Çünkü Mersin, milattan önce bile bir liman şehridir” dedi.

“ANA AKTARMA KONTEYNIR LİMANININ ADRESİ MERSİN’DİR”

Başkan Gültak; TCDD ve MIP’in Mersin Limanı’nı büyütme projesine de değinerek, Akdeniz Belediyesi olarak bu projenin yanında olduklarını vurguladı. Başkan Gültak; “Çünkü kapasiteyi büyütmeden hedeflediğiniz rakamları yakalayamazsınız. Temel atma törenine Sayın Ulaştırma Bakanımız geldiğinde, ana aktarma konteynır limanının da halen Mersin’e yapılacağını da bizzat kendisi ifade etmiştir. Ana aktarma limanının başka yere kaydırıldığı doğru değildir. Yeni yatırımlarla 3 milyon TEU, ana aktarma konteynır limanı da geldiğinde yaklaşık 12 milyon TEU’luk bir kapasiteden bahsettiğinizde, Mersin; bir anda sadece Türkiye’nin değil, tüm dünyanın en önemli liman şehirlerinden biri olmaya taliptir. Bu bir hayal değil, rahatlıkla gerçekleşecek bir olaydır” şeklinde konuştu.

“ŞEHRİMİZİN KADERİNİ DEĞİŞTİRECEK 2 BÜYÜK PROJE, İMAR VE KENTSEL DÖNÜŞÜMDÜR”

Sözlerini; “Fakat şehir buna hazır mı?” diyerek sürdüren Başkan Gültak; şöyle konuştu; “Hem mevcut limanımıza hem de ana aktarma konteynır limanının tahminen yapılacağı yere bakalım… Bu limanları besleyecek hinterlantlar var mı Mersin’de? Var… Peki, üzerinde ne var? Birçok kaçak yapı stoku var. Adeta limanlarımızın büyümemesi, verimli ve etkin kullanılamaması için kaçak yapı stokları oluşturulmuş. Biz göreve gelince ne yaptık? Kentsel dönüşümü başlattık. Orada yaşayan insanların da haklarını savunarak, gönlünü alarak dönüşümü başlattık. Çay Mahallesi’nde konutlarımız bitti, yakında teslim edeceğiz. Bu şehrin kaderini değiştirecek en büyük 2 projeden biri, imar; diğeri kentsel dönüşüm sorunu idi. Hep söylediğim üzere, Akdeniz’in sorunlarını çözmeden, Mersin’in sorunlarını da çözemezsiniz. Akdeniz, adeta otel gibi kullanılıyor. Ticaret ve para Akdeniz’de dönüyor. Dolayısıyla kentsel dönüşüm ile birlikte Akdeniz, her iki limanın da ihtiyaçlarını giderecek binlerce dönüm araziyi bulunduran bir ilçedir. Bütün bunları 2050 yılına kadar planlamalıyız ve en az 15-20 yıl içerisinde bu şehri değiştirmek zorundayız ki hedeflediğimiz rakamları elde edelim.”

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.