MHP Mersin Milletvekili Baki Şimşek, hem Mersin Limanının kapasitesinin artırılması hem de ana konteyner limanının Mersin’de yapılması çağrısında bulundu. Şimşek, “Konum olarak ulaşım ağının tam göbeğinde bulunan Mersin Limanı Türkiye ekonomisine ciddi kaktılar sunacaktır. Bu sebeple, Mersin Limanı’nın kapasitesi artırılmalı ve konteyner limanıyla ilgili çalışmalar bir an önce başlatılmalıdır” dedi.
Milliyetçi Hareket Partisi (MHP) Mersin Milletvekili Baki Şimşek , TBMM Genel kurulunda görüşülmekte olan Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bütçesi üzerine partisi adına söz aldı.
Yapımı tamamlanan projeler için teşekkür eden Şimşek, özellikle Mersin’le ilgili projelere ağırlık verilmesini ve başlanmamış olan projelerin bir an önce tamamlanması gerektiği söyledi.
Şimşek, “Mersin’den Gaziantep’e uzanan hızlı tren hattındaki çalışmalar devam etmektedir. 2024 yılında tamamlanması planlanan bu projeyle Adana-Gaziantep arasındaki seyahat süresi altı buçuk saatten iki saat on beş dakikaya düşecektir. Mahalle, köy, belde, yayla ayrımı yapmaksızın insanımızın yaşadığı her yere kesintisiz cep telefonu erişimi ve internet hizmeti sunulması mazeretsiz beklentimizdir. Seçim bölgem olan Mersin başta olmak üzere birçok yayla ve köylerimizde internet erişimi ve cep telefonu erişimiyle ilgili şikâyetler almaktayız. Bu yerler tespit edilip ülkemizin her köşesine cep telefonu ve internet hizmeti götürülmelidir” dedi.
“KONTEYNER LİMANI ÇALIŞMALARI TAMAMLANMALI”
Denizciliğin, dış ticaretimizin geliştirilmesi, ekonomimizin dışa açılarak dünya ekonomisiyle bütünleşmesi ve diğer ekonomik hedeflerimizin gerçekleştirilmesi açısından son derece önemli fonksiyona sahip olduğuna işaret eden Şimşek, “Deniz yolu taşımacılığı, birim başına en düşük maliyetle gerçekleştirilen ulaştırma modelidir; kara yolu taşımacılığına göre 6,5 kat, demir yolu taşımacılığına göreyse 3,5 kat daha ucuzdur. Konum olarak ulaşım ağının tam göbeğinde bulunan Mersin Limanı Türkiye ekonomisine ciddi kaktılar sunacaktır. Bu sebeple, Mersin Limanı’nın kapasitesi artırılmalı ve konteyner limanıyla ilgili çalışmalar bir an önce başlatılmalıdır. Bu çerçevede, ülkemizde liman yatırımları bütüncül bir bakış açısıyla değerlendirilmeli, fiziksel altyapının geliştirilerek deniz yolu taşıma paylarının artırılması önem arz etmektedir. Transit yük taşımacılığı açısından uygun olan limanların kapasitesi artırılmalıdır. Limanların coğrafi konumu dikkate alınarak etkin bir düzenleme ve denetim sistemi oluşturulmalıdır. Liman hizmet kalemleri tüm limanlarda standart hâle getirilmeli, yeşil liman uygulamaları desteklenmelidir” ifadelerini kullandı.
“MERSİN-TARSUS ARASI OTOBAN ÜCRETSİZ OLMALI”
Mersin’in bölgesel ticaretine hareket katacak, yörenin turizmini canlandıracak Çukurova Havalimanı’nın bir an evvel hizmete açılması gerektiğini de vurgulayan Şimşek sözlerini şöyle sürdürdü:
“54 ilden büyük olan, 350 bin nüfuslu Türkiye’nin en büyük müstakil ilçesi olan Tarsus’umuza araç muayene istasyonu artık açılmalıdır. Tarsus’ta şehir içi demir yolu hattı Gaziantep örneğinde olduğu gibi yer altına alınmalı, şehir ikiye bölünmemeli demiryolunun üzeri yeşil alan yapılmalıdır. Mersin-Antalya Yolu ve tünelleri tamamlanmalıdır. Tarsus OSB ye bağlantı yolu bitirilmiştir. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Mersin Tarsus arası otoban ücretsiz olmalı, Mersin şehir hastanesine otobandan çıkış verilmelidir. Tarsus Devlet Hastane kavşağına mutlaka alt geçit yapılmalıdır. Mersin Antalya yolu ve tünelleri, Silifke-Mut-Karaman yolları, Çeşmeli-Taşucu, Silifke Gülnar yolları Tarsus-Çamlıyayla, Erdemli-Ayrancı yolları bitirilmelidir. Mersin-Kazanlı-Karataş-Yumurtalık üzerinden sahilden İskenderun’a yeni bir yol projesi hayata geçirilmelidir.”