DOLAR
32,5237
EURO
34,8437
ALTIN
2.438,67
BIST
9.915,62
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Mersin
Parçalı Bulutlu
26°C
Mersin
26°C
Parçalı Bulutlu
Pazartesi Az Bulutlu
25°C
Salı Hafif Yağmurlu
24°C
Çarşamba Az Bulutlu
23°C
Perşembe Az Bulutlu
23°C

“Çukurova Havalimanının etrafı lojistiğe destek verecek şekilde planlanmalı”

“Çukurova Havalimanının etrafı lojistiğe destek verecek şekilde planlanmalı”
21.09.2021 12:30
922
A+
A-

Mersin Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Ayhan Kızıltan, “Çukurova Havalimanının etrafı lojistiğe destek verecek şekilde planlanmalıdır” dedi.

Mersin Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Ayhan Kızıltan, Mersin’deki ulaşım ve lojistik yatırımlarına ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Kızıltan, “Türkiye’nin en büyük limanına sahibiz ama lojistik merkezimiz yok. Örneğin, şu anda Türkiye’nin lojistik başkenti olan, Türkiye’nin en önemli ithalat ve ihracat kapısı olan, kısaca bölgenin ve Türkiye’nin ulusal ve uluslararası taşımasını sırtlanan bir lojistik kenti olan Mersin’in hala modern anlamda bir lojistik köyü yok. İstanbul’dan sonra Türkiye’nin en büyük dış ticaret kenti olan Mersin’in, Türkiye’nin en büyük limanına sahip olan Mersin’in lojistik köyü yok. Lojistik köy demek özellikle uluslararası taşımacılık kalitesinin artması, zaman ve maliyet avantajı demek, rekabetçi olmak demek. Günümüz ekonomi dünyasında artık ucuz iş gücü gibi klasik avantajlar yok oluyor. Çin’de bile işçilik maliyetleri çok düşük değil artık. Günümüzde rekabeti sağlayan en önemli girdilerden biri de lojistik girdileri. Modern anlamda planlanan lojistik köylerin maliyetlere yüzde 10 ile yüzde 20 arasında avantaj sağladığı biliniyor” dedi.

“ER YA DA GEÇ HAVALİMANINA KAVUŞACAĞIZ”

MTSO Başkanı Kızıltan, “Çukurova Havalimanının etrafı lojistiğe destek verecek şekilde planlanmalıdır” önerisini de gündeme getirdi.

Kızıltan, “Lojistik söz konusu olunca elbette Mersin’in bu alandaki beklenen en önemli yatırımı Çukurova Havalimanı’dır. Devam eden inşaatın elbette tamamlanacağına inanıyoruz. Çukurova Bölgesi er ya da geç bu havalimanına kavuşacak. Ancak, en az havalimanı kadar önemli bir konu var: Bu da bu yeni havalimanın etrafını doğru planlamaktır. Bilindiği gibi Çukurova Havalimanı sadece yolcu taşımayacak, bölgemiz adına bu havalimanının en önemli artısı etkili bir kargo kapasitesinin olmasıdır. Bu da bu havalimanının kentin ve bölgenin lojistiğinin en önemli parçası olacağı anlamına gelir. Bu havalimanı sayesinde bölgenin değerli, katma değer yaratan ürünlerinin ihracata entegre edilmesi, uzak pazarlara kısa sürede ulaştırılması mümkün olacak. Bundan dolayı havalimanının etrafının da bu kargo ve etkin lojistik vizyonuna uygun, bu lojistiğe destek verecek şekilde planlanması gerekiyor, imar planının buna göre yapılması veya revize edilmesi gerekiyor. Yoksa bu havalimanının etrafı bu vizyona destek vermeyen, sadece ranta yönelik bir gecekondulaşmaya dönüşmemelidir. Yani bu noktada bütüncül bir planlama yapılmalıdır” ifadelerini kullandı.

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.