rotaprajans @ gmail.com

Scooter
Eminim düne kadar binmekten keyif alacağım birşeydi.
Ama şimdi beni bindiremezler.
Artık Scooter dünden itibaren bir algı materyali ve aracı olmuştur.
Bir çoğumuz yaşanan olaylar üzerinden yorumlarız olan biteni.
İşin rengi böyle değil.
Birlikte bakalım.
Akdeniz Belediye Başkan,ı Mustafa Gültak scooter’a binip halkla selamlaşıyor.
Akşamında Büyükşehir ekipleri Akdeniz belediyesini basıyor, scooterlara el koyuyor..
Gasp ve intikam duygularıyla..
Mevzu Büyükşehir’in Akdeniz ile hesaplaşması olarak kamuoyuna sunuluyor.
En kolay çözümleme bu..
Ama toplum bu kadar hafife alınmamalı.
Biraz daha dalalım mevzuya ve soralım kendimize..
Meski Genel kurulu uzlaşma ile bitti.
Seçer meclisin desteğini de arkasına alarak su indirimini gerçekleştirdi.
Peki Seçer meclisi siyasetten arındırmak ve hizmet üretmek isteyen bir belediye başkanı olarak ertesi gün neden siyaseten rakibi olan bir belediye başkanına musallat olsun. Scooter keyfini bozsun.
Neden Büyükşehir, kendisi için iyi giden bir süreci böylesine ucuz bir siyasi hamle ile baltalasın.
Scooter’un gündem olmasına ihtiyaç duyan Büyükşehir mi olmalı sizce.

Bence Gültak’ın daha çok işine yarar bu durum..
Neden mi ?
Bilmem farkında mısınız ; bir süredir Gültak Akdeniz Belediye başkanı olarak değil Büyükşehir Belediye Başkan adayı olarak zihinlere yerleşmeye çalışıyor.
Bu stratejisine, hal ve hareketlerine , algı yönetimine de yansıyor.
İlginçtir, göreve geldiğinden bu yana Gültak’ın başına gelen en olumsuz durum Başkan Yardımcısı Zafer Şahin Özturan’ın istifa meselesiydi. (Hatta bunun da istifa olup olmadığı tartışıldı)
Özturan’ın mecliste etkili bir isim olması, teşkilatçı yapısı içeride çift başlılığa neden oluyordu. Bunun üstüne Özturan’ın personel alımları ile ilgili izlediği tutum Gültak’ın eline verilmiş bir koz haline geldi ve Özturan’ın istifanın ya da ayrılığının gerekçelerini oluşturdu.
Scooter meselesi Gültak’ı böylesine bir gündemin içinden çekip aldı.
Yoksa ortada gasp yada rövanş gibi manşetlerle süslenecek bir durum yok ve asla da olmadı.
Bu geleneksel bir algı yönetimiydi.
Ve bu defa Scooter’a bindi..