Nakliyeci ve kamyoncular Avrupa’da 9 saatte 800 kilometre yol gidebiliyorken Türkiye’de 9 saatte
350-400 kilometreyi zor gidebilmektedir. Bu uygulama nakliyeci ve kamyoncuların lehine görünse de
bizim ülkemizde alt yapımız yetersizdir. Nakliyeci ve kamyoncularımız 24 saat esasına göre çalıştığı
halde para kazanamıyorken 9 saatte para kazanabilmeleri mümkün görünmemektedir. Bu nedenle,
uygulamanın ertelenmesi ya da yeniden gözden geçirilmesi gerekmektedir. İkinci bir konu ise bir
yerden yükü yüklendiğinde 6 saat içerisinde Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı veri tabanına durumun
bildirilmesi gerekiyor. Ancak sisteme yeni geçildiği için alt yapı henüz tam olarak hazır değil ve
aksaklıklar meydana geliyor. Diğer bir konu ise e-fatura, nakliyeci ve kamyoncuların birçoğu
teknolojiye çok uzak hatta yeni telefonları dahi zor kullananlar bulunmakta, bu nedenle e-faturayı
kullanmaları aksaklıklara neden olacaktır. Bahsedilen yeni uygulamaların tekrar gözden geçirilmesi ve
aksaklıkların giderilmesi gerekiyor.” diyerek Meclis Araştırması açılması için önerge verdiğini belirtti.
Koncuk, bu konu hakkında soru önergesi de verdiğini belirterek “Nakliyecilerin ve
kamyoncuların, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı “veri tabanına yükü yüklediklerinde 6 saat içerisinde
durumu bildirmeleri” gerekiyor. Bu süre, uygulamanın yeni başlaması ve gerekli alt yapının da
yeterince entegre olmaması nedeniyle aksaklıklar yaşanması bunun sonucunda cezai işlemle karşı
karşıya kalmaması için bu sürenin uzatılması için bir çalışma yapılmasının gerekliliği göz önündedir.
Ayrıca uygulama ile 4,5 saatte 45 dakika ikinci 4,5 saat sonunda 9 saat dinlenilmesi gerekiyor,
yollarda tesis yetersizliğinden dolayı dağın başında dinlenmek zorunda kalınıyor, yeterli dinlenme
tesisleri yapılması zorunluluk arz etmektedir. Fakat 4,5 saat dolduğunda otobanda dinlenme tesisine
yakın değilse kamyoncunun yol üzerinde durması yasak, durmaz ise sürücüye 132 TL araç sahibine
288 TL, şirket ise 598 TL ceza yazılacaktır. Dinlenme tesislerinin yetersiz oluşu bilinen bir gerçektir.”
İYİ Parti Adana Milletvekili Koncuk, Nakliyeci ve kamyoncularımız 24 saat esasına göre
çalıştığı halde para kazanamıyorken 9 saatte para kazanabilmeleri mümkün görünmemektedir,
sektörün yaşatılması için uygulamanın tekrar gözden geçirilmesi ve Ulaştırma ve Altyapı
Bakanlığı’nın şartları hafifletmek adına yönetmelik değişikliğine gitmesi gerekmektedir dedi.
Nakliyeci ve kamyoncu esnafı için haksız rekabetin önlenmesi adına “C2 belgeli araçların yurtiçinde
çalıştırılmaması” için yeni bir düzenlemeye gitmesi ve sektörün rahat bir nefes alması, yeni uygulama
ile düşen/düşecek olan gelirlerinin artması için “akaryakıtta indirim yapılmasını ve çift ceza
yazılmaması” yönünde çalışmaların yapılması gerektiğini belirterek sözlerine son verdi.